RoutebeschrijvingRoutebeschrijving

fotoalbumFotoalbum

Een rondrit  door de mooiste delen van Ierland. We komen met de boot aan in Rosslare van waar we  door de heuvels en door vriendelijk ogende dalen naar de Wicklow Mountains fietsen.

Dag 1 / Ronde van Ierland ( 130 km / 1400 hm)

Vanochtend was het eindelijk zover, de fietsreis kon beginnen.
Na twee dagen reizen en twee ferry's later. De laatste naar Ierland was wel echt groot en luxueus tegenover een vliegtuig.

Etappe 2 part 1 / Ronde van Ierland Etappe 2

Het was gisteren nog een hele tijd onrustig op de camping. We stonden temidden van vele tenten en het was een drukte van jewelste. Daar we een hele dag fietsen in de benen hadden zijn we zonder problemen in slaap kunnen geraken. Vanmorgen om half 7 was het onze beurt om kabaal te maken met het afbreken van de tent. Nog even koffie zetten, ontbijten en om 8 uur waren we klaar om te vertrekken.

Etappe 2 part 2 / Ronde van Ierland Etappe 2 / part 2

De trein arriveerde 16.15 in Belfast. Het was nog even een gedoe om het station uit te komen, maar eenmaal buiten ging het meteen rechtsaf om het fietspad langs de Lagen te nemen. Dit waren 25 vlakke kilometers.

Etappe 3 / Ronde van Ierland

Deze morgen was zo als geen ander na een goed ontbijt vertrokken we, na het inleveren van de sleutel half 10. Vandaag zou de dag ons door veel verschillende landschappen laten gaan. Ook niet te vergeten de regen die er zo nu en dan uit de lucht kwam vallen.

Etappe 4 / Ronde van Ierland Etappe 4

Na een stevig engels ontbijt met Black/Whitey pudding en andere Engelse dingen stapten we op de fiets naar Crolly. Nadat we afscheid hadden genomen van onze gastvrouw fietsten we richting Letterkenny.

Etappe 5 / Ronde van Ierland Etappe 5

Het was vanmorgen een luidruchtige ochtend. De heren naast ons waren al om 5 uur aan het schreeuwen en al. Want ja teveel whiskey en bier helpt daar wel een beetje bij. Even goed was het fijn geweest wanneer we wat langer hadden kunnen slapen.

Etappe 6 / Ronde van Ierland Etappe 6

Met een bijna volle maan boven de zee, zijn we gisteravond als een blok in slaap gevallen. Vanmorgen werden we net voor 8 uur wakker, wat voor ons laat is. Maar geen probleem want we konden  de sleutel toch pas om 9.00 inleveren.

Etappe 7 / Ronde van Ierland Etappe 7,

Vanochtend hadden we voor de verandering geen luidruchtige kinderen, zo konden we voor de veranderingen wat langer blijven liggen. We vertrokken rondt klokslag negen uur in de richting waar de wind vanaf kwam. Het was nog geen wind die je soms hebt in Zuid-Frankrijk, evengoed zwaar.