RoutebeschrijvingRoutebeschrijving

fotoalbumFotoalbum

Meerdaagse fietstocht van bijna 2000 km en meer dan 35.000 hoogtemeters. De route begint aan de de voet van de col du Galibier via Piemonte naar de Dolomieten om daar enkele reuzen te beklimmen en terug te keren over de vele passen in Zwitserland en Oostenrijk naar Frankrijk om af te sluiten met de klim naar Alp d'Huez.

Harken naar de top van de Galibier

Dag 1, Modane  (110 km / 2800 hm)

Nadat we gisteren een camping hadden gevonden waar we  de auto konden laten staan voor de komende drie weken, zijn we vanmorgen vroeg vertrokken uit Allemond.

Lac du mont Cenis

Dag 2, Viu (130 km / 2750 hm)

Om 10 uur gisteravond lagen we al gestrekt van de zware dag. We werden pas na 10 uur weer wakker en voelden ons al een stuk beter dan toen we naar bed gingen. Binnen een half uur was alles ingepakt en vertrokken we om ons ontbijt bijelkaar te gaan halen, wat we 300 mtr verder meteen maar hebben opgegeten.

Piemonte

Dag 3, Boca (140 km / 1700 hm)

Afgelopen nacht lagen er naast ons een paar motorrijders te snurken. Een wijze les voor ons, om de volgende keer meer afstand te houden.

Lago di Como

Dag 4, Menaggio (125 km / 1400 hm)

Wildkamperen heeft als voordeel dat je 's Nachts alleen maar dieren hoort, en geen gesnurk van de mede campinggasten. Vanmorgen zwengelde om half acht een bosmaaier aan en dat was voor ons het moment om uit de veren te gaan.

Adda

Dag 5,Edolo (120 km / 1550 hm)

Vanmorgen geprobeerd om een oplossing te zoeken voor fiets, maar helaas niemand kon ons verder helpen. Hierop hebben we besloten met pijn in ons hart dat Dennis per trein terug naar huis gaat.

Panorama van de Stelvio

Dag 6, Prato (115 km / 3700 hm)

Vanmorgen eerst nog koffie gedronken met Bram en Marcel. Ze gingen vandaag per auto naar de Stelvio, om deze te beklimmen vanuit Prato. Ik daarentegen vertrok bij de camping rond 8 uur om aan een korte afdaling richting de Gavia te fietsen.

Appelgaarden

Dag 7, Ora (140 km / 2125 hm)

Vanmorgen voor het vertrek werd mij nog een kopje thee aangeboden door een van de campinggasten, en na nog even wat gekletst te hebben dan toch maar vertrokken.

Moena

Dag 8, Falcade ( 85 KM / 3125 HM)

Gisteravond nog een plekje kunnen vinden in een natuurgebied onder de bomen, heb ik het tentje opgezet op een rotsblok, tussen de loslopende koeien en paarden.