Dag 3, Boca (140 km / 1700 hm)

Afgelopen nacht lagen er naast ons een paar motorrijders te snurken. Een wijze les voor ons, om de volgende keer meer afstand te houden.

Om 7 uur hielden we het voor gezien en niet veel later begaven we ons naar het dorp Viu, waar we halt hielden voor een cappuccino met croissantjes. We begonnen aan een lange afdaling naar Germagnano over nu dan weer strak asfalt, en dan weer super slecht. Hier beneden fietsten we door een dal en konden we het tempo goed opvoeren.

Na 40 km stond er langs de weg een fietser met de ketting in zijn handen. Daar wij een kettingpons bij ons hebben zijn we gestopt om te helpen. De ketting was binnen enkele minuten gemaakt, en werden we door Giovanni uitgenodigd voor een kop koffie. Deze dronken we verderop bij een bar waar we onze gegevens meteen hebben uitgewisseld.

Na elkaar een Bon viaggio gewenst te hebben fietsten we naar Ivrea waar we stopten voor de lunch. Met onze buikjes volledig gevuld moesten we meteen aan de bak. Er moest geklommen worden, en dat gaat hier in Piemonte maar op een maar, steil en vele tournanti. De rest van de dag zag er hetzelfde uit,  met een flinke klim en dan vervolgens met een fraaie afdaling naar beneden. We kregen ook nog enkele tunnels voor de wielen, waar een bord stond met verboden voor fietsers. Helaas verstaan we geen Italiaans en zijn we doorgefietst.

Rond 5 uur vonden we het welletjes voor vandaag en gingen we op zoek voor een camping. Maar hoe we ook ons best deden, er was niets te vinden. Dus dan maar wildkamperen. Eerst nog wat eten inslaan en dan nog op zoek naar een geschikte plaats. Dat duurde nog 25 km voor we iets hadden gevonden, we staan hier in een natuurpark achter een wijngaard, tussen de muggen. Het is hier wel heerlijk rustig, hier hoor je alleen maar vogels en krekels. Dus het slapen zal vannacht wel geen probleem worden.