Etappe 4, Parijs (110 km / 850 hm)

Deze morgen zijn we om 9 uur vertrokken zonder ontbijt. Onze eerste stop was bij de intermache in Trosly-Breuil.

Hier hebben we baguettes, nutella, confiture, ham, worst, camembert en eenden paté ingeslagen voor het uitgestelde uitgebreide ontbijt.

Hierna vertrokken wij richting Pierrefonds door het bos van Compiegne. Tijdens de afdaling naar Pierrefonds zagen we het sprookjesachtig kasteel in de verte opdoemen. Eenmaal gearriveerd in Pierrefonds zochten we een plekje met uitzicht op het kasteel om ons ontbijt te gaan nuttigen. Echter nadat we beide een heel stokbrood hadden verorberd hadden we nog steeds honger. Gelukkig voor ons lag er een patisserie aan het plein waar we ons een amandelbroodje haalde.

Onderweg naar Montepilloy, kwamen we een oud Romeins amfitheater tegen. Dit amfitheater is nog een redelijke staat te bewonderen. Voordat we in Montepilloy aankwamen , zagen we in de verte al een of ander object opdoemen. We konden niet identificeren wat het was, maar eenmaal dichterbij zagen we dat het een overblijfsel was van een oud kasteel. We moesten om daar te geraken eerst een heuvel beklimmen om het van dichtbij te kunnen aanschouwen. Dat was nog niet alles, wat bleek we werden geconfronteerd met 2 korte kassei stroken.

In Montepilloy zelf staat voor een dorp van 100 inwoners een grote kerk. Waar in klein plakkaat op de muur is geplakt met memoriam van Jeanne D’arc tegen de overwinning op de Engelsen. Hierna vervolgden we onze reis richting de Camping.

Bij Messy zijn we van de route afgegaan om op zoek gegaan naar de camping. De camping was van hier af nog 20 kilometer. De camping was te bereiken via zeer drukke wegen.

Deze  ligt op in een eiland in de Marne op een steenworp afstand van het centrum.