Etappe 20, Ubstadt-Weiher (125 km /500 hm)

Na de heftige onweersbui van gisterenavond zijn we de tent ingekropen, om er vanmorgen en tegen 7.00 uur weer uit de kruipen. We wilde langer blijven liggen maar in de tent naast ons was iemand die de wekker had gezet, en deze op de sluimerstand had gezet.

We hadden vandaag alle tijd daar de fietsenmaker pas om 9.30 zijn deur zou openen. Om 8.30 hadden we al alles ingepakt en gingen we op zoek na een ontbijt. Dit vonden we in de supermarkt, en hebben dit opgegeten bij de fietsenmaker voor de deur op een bankje in Tubbingen. Tegen de tijd dat we klaar waren met ons ontbijt opende de fietsenmaker de deur. We vroegen of hij het lager van de trapas kon vervangen, en dat kon. We moesten alleen nog een klein uurtje wachten totdat de fiets klaar zou zijn. Dus toen ze we maar ergens koffie gaan drinken, en een uurtje later zijn we de fiets op gaan halen.

Het was inmiddels al 10.30, en we hadden nog 120 km te gaan. vanaf het begin zetten we meteen de vaart erin. Het eerste gedeelte fietsten we door een natuurgebied, en klommen gestaag naar de 500 meter. Eenmaal boven ging evenzo geleidelijk aan naar beneden. Nu konden we het tempo gaan opvoeren, en fietsten we in de richting van Pforzheim, met af en toe een klein pukkeltje waar we dan met een groot verzet boven probeerde te komen. In Pforzheim, de geboortestad van Bertha Benz, de allereerste bestuurster van een geautomatiseerd voertuig op petroleum, en onze multi-fuel brand op petroleum achtige vloeistoffen. Hier begonnen we aan een klim naar het hoogste gedeelte van de stad. Dit was een weg met vele stoplichten. Boven kwamen we bij een gigantische begraafplaats, waar we in het bijbehorende park een bankje zochten voor de lunch.

Na de lunch begonnen we aan de afdaling en we stuwden het tempo verder de hoogte in. Sinds enkele weken begaven we ons nu weer op de grens van de 100 meter nap. We fietsten nu door nietszeggende plaatsen en een evenzo saaie omgeving. Het enigste noemenswaardige plaatsje waar we doorfietsten was Gronau. Eenmaal dit gezien hebbende vlogen we richting de camping, na onderweg nog even inkopen gedaan voor het eten, arriveerden tegen de klok van vijf op de camping. Het eerste wat we hier deden was een bankje zoeken onder een boom aan aan de See. Zo hebben we weer een "Zelt am See", Hier genoten we van een biertje en een paar droogworstjes. Hier zaten we goed, en wilden we niet meer opstaan om de tent te gaan opzetten. Met veel moeite hebben we ons toch maar opgeraapt en hebben de tent alsnog opgezet. nu we dit hadden gedaan hadden we nergens geen zin meer in, we waren total loss. Dit kwam mede door het drukkende weer, en de dreiging van onweer.