Kornhaus

Etappe 8, Chur (118 km / 360 hm)

Vanmorgen zoals gewoonlijk weer om 7.00 wakker geworden, blijkbaar is de biologische klok zo ingesteld dat deze 's morgens om 7.00 uur afgaat.

Dus zijn we maar weer opgestaan en gaan inpakken. Afgelopen nacht had het wel nog een klein beetjes geregend en de tent was nog nat. Deze maar even snel afgedroogd. Maar toen we deze wilden gaan inpakken begon het weer te regenen, dus alsnog de tent maar nat ingepakt. Nadat we alles hadden ingepakt, hebben we ons naar de blokhut begeven waar we het ontbijt hebben klaargemaakt. Dit hebben we  buiten op het terras in het zonnetje opgegeten. Daar we alles op ons gemak hebben gedaan, zijn we pas net na 9.00 uur vertrokken op weg naar de halte Chur.

Dit zou een vlakke etappe worden , voordat het morgen echt gaat beginnen, want dan staat de Splügen pas op het menu. We zijn vanuit winden bergafwaarts en met de wind in de rug naar Arbon gefietst, met een gangetje van tegen de 40 km/h. Beneden in Arbon, hebben we de fietsroute langs de Bodensee genomen tot aan Rheineck. Gelukkig was het vandaag eens voor de verandering geen 30 + graden maar bleef het bij 24 Gr. Blij waren we dat er niet veel fietsers onderweg waren, want de Bodensee fietsroute is zeer in trek bij minder avontuurlijk publiek.

Onderweg kwamen het Kornhaus bij Rohrbach tegen. Vanaf Rheineck trokken we naar St.Margarethen, een klein grensstadje met Oostenrijk. Via een grindpad langs een kanaal kwamen we weer op de Rijnroute, die we overstaken om in Oostenrijk te komen.Vanhier uit fietsen we langs de Rijn over een onverhard pad door een bos om in Feldkirch te komen. Hier hebben we halt gehouden bij een bakker om broodjes en eigengemaakte bosbessen jam in slaan. Dit hebben we bij een fonteintje opgegeten met een  vers bakkie koffie.

Onderweg kregen we al een mooi beeld van de Alpen, we zagen deze steeds groter en groter worden. Via een klein gemeen klimmetje kwamen we in Lichtenstein, en reden vanuit hier naar Schaan, om aan het einde van Lichtenstein de Rijn weer over te steken naar Zwitserland. Hier boven aan de Rijn ziet deze er heel anders uit dan bij ons, veel stroomversnellingen die langs steile rotswanden scheren. Vervolgens via Bad Ragaz over veel overharde wegen naar Landquart om in Chur te komen. Omdat het nog vroeg was, net drie uur zijn we maar meteen naar de camping gefietst, Hier hebben we onze tent weer opgezet, en gaan zo meteen maar weer eens inkopen doen.