Alimentation Hèches

Dag 15,Pouzac (100 Km / 1800 Hm)

Na 200 meter op en neer gefietst te hebben voor onze dagelijkse baguette’s, vandaag geen Nutella maar met jambon cru. Dit hadden we nodig want vandaag moesten we veel klimmen.

We zijn vanmorgen vanuit Mane eerst in de richting van Saint-Bertrand-de-Comminges gefietst Wat volgens een andere Nederlandse fietser op de camping vlak zou zijn. Daar klopte geen hol van, het ging op en af. Maar wel leuker om te fietsen, want vlak rijden is toch niet zo interessant dan op en af. Maar van Saint-Bertrand-de-Comminges begon het leuker te worden. We kregen een paar heuze cols voor ons, die tot de 720 meter gaan. Maar voor we daar kwamen, gngen we eerst nog de col de Mazouau op. Boven begonnen onze magen te knorren, we moesten op zoek naar een supermarkt or allementaria.

In Hèches vonden we een allementaria met een bar. We hebben hier paté gehaald, een ice-tea en natuurlijk een kop koffie. Hier konden we eens goed bekijken waar we vandaag zouden eindigen. Lourdes lijkt wel te doen, maar dat zien we wel, misschien wel in de buurt van Bagnères-de-Bigorre. Eerst hebben we alles op gegeten en zijn we nog een keer naar binnen gegaan voor een extra kop koffie. Zo konden we weer gaan klimmen naar 720 meter over de Col de Coupe. We zaten al rondt de 600 meter dus een kleine klim. Maar de afdaling was afschuwelijk na een bepaalde tijd ging het over in gravel. Ze hebben hier in de regio overal de weg vernieuwd, dus een laag asfalt en dan een laag grind. Het bleef nog de hele tijd op en af gaan tot en met Pouzac, waar we de tent hebben opgezet.

Daarvoor moesten we nog een afdaling nemen waar we richting 70 km/h gingen. Maar de automobilist voor ons stopte plotseling voor een aankomende auto, het scheelde niet zo veel af hadden hem geramd. Alles is goed en wel, komen we aan op de camping. Deze luxueuze camping van maar liefst 1 ster, is ons onderdak. Het mooie hier is dat het héél persoonlijk is. Mensen komen aan voor een praatje, geven je een hand. Tegelijkertijd zie je andere fietsers bij deze camping stoppen. Die kijken en fietsen verder naar een andere camping.